Długofalowe działania realizowane przez pozycjonerów mogą nam zagwarantować bardzo duże zainteresowanie ze strony wyszukiwarek. Pamiętajmy, że to one będą gwarantowały nam dużą popularność wśród internatów, a co za tym idzie wśród naszych klientów. Dotyczy to każdej strony internetowej niezależnie od tego, jaki jest jej cel istnienia. Zasady bezpośrednio odnoszą się do portali informacyjnych, jak też blogów hobbystycznych, ale także typowych witryn biznesowych, czy też rozrywkowych takich jak kasyno Total Casino. Potrzebne nam, więc będzie dobrze wykonane linkowanie, czyli „link building”. Innymi słowy, chodzi o pozyskiwanie odnośników, które będą prowadziły do konkretnej domeny. Najprościej mówiąc, inne adresy mają prowadzić do naszego, a my ich być jak najwięcej. Im więcej, tym lepiej dla wyszukiwarki Google. Sam proces nie będzie bardzo skomplikowany, ale będzie zabierać dużo czasu więc często do tego celu wykorzystujemy doświadczonych fachowców od promocji w internecie, czyli pozycjonerów.
Link building, czyli off-page SEO
Skuteczność pozycjonowania to dobrze zrealizowane linkowanie, ale pamiętajmy o tym, aby było ono kompleksowe. Musimy się, więc skupić nie tylko na działaniach optymalizacyjnych, które będą dotyczyły samej witryny i rozbudowy jej treści. Te działania nazywamy on-page SEO. Nie można jednak omijać drugiej równie ważnej, a może nawet jeszcze ważniejszej sfery, czyli off-page. To z kolei będą wszystkie te działania poza witryną, które będą dotyczyły m.in. pozyskiwania linków. Powszechnie nazywa się to zapleczem stron internetowych. To właśnie te czynności będą zapewniały duży ruch na stronie. Metody będą najróżniejsze. Wykorzystuje się linkowanie zautomatyzowane, o które będą dbały programy komputerowe i aplikacje, ale równie popularne będą różnego typu socjotechniki. One z kolei mają na celu wpłynięcie na decyzję internatów, aby linkowali do naszej strony. To sprowadza się do dystrybucji treści, czyli publikacji artykułów, w których będzie zawarty odnośnik właśnie do konkretnej domeny. Poza tym można wykorzystać również:
- marketing szeptany na forach
- komentarze na blogach i portalach.
Klasyfikacja strony dzięki PageRank
Bardzo ważne w pozycjonowaniu w będą oceny przez tzw. roboty wyszukiwarek. Głównie mówimy o botach Google, które co jakiś czas będą zaglądały na konkretną stronę internetową i sprawdzały, jak dużo jest na nich elementów, które mogą być graficzne lub tekstowe, a także występować w postaci buttonów. To one właśnie przenoszą użytkownika z jednego dokumentu do drugiego. Bot porusza się właśnie po takich linkach i analizuje zależności pomiędzy podstronami i stronami. Im będą one korzystniejsze, tym lepszy dana strona ma PageRank, czyli lepiej stoi w klasyfikacjach. Następnie, gdy użytkownik wpisuje konkretną frazę dotyczącą danej domeny, to Google od razu sprawdza w indeksie strony, które były wskazane przez wspomnianego bota. Oczywiście takich witryn będą setki tysięcy i tu właśnie liczy się PageRank, bo klasyfikuje witryny, opierając się na ich profilu w kontekście atrakcyjności linków. Każda strona ma przypisaną wartość przez PageRank w zakresie od 1 do 10.
Manipulowanie linkami
Przez długi okres czasu do pewnego stopnia pozycjonerzy mogli w prosty sposób manipulować linkami. Powszechnie np. stosowaną metodą i dalej stosowaną jest tzw. sztuczne nabijanie wartości PageRank. Chodzi np. o spamerskie automatyczne metody linkowania. Bardzo popularne było oprogramowanie wykorzystywane do tego celu, które często jest też obecnie w użyciu typu GSA, Xrumer, czy Zennoposter. Powoli odchodzi się jednak od takich praktyk, bo google bardzo uważnie przygląda się takim działaniom i podejrzane linki ignoruje lub obniża ich widoczność w wynikach wyszukiwania. O wiele korzystniej jest tworzyć wartościowe treści i pozyskiwać wartościowe linki do zaufanych stron. Poza tym warto monitorować strony pod kątem włamań hakerów i jak najszybciej usuwać treści niekorzystne.